Ikuisesti erkaantuneetko?!

Heissan!

Mitä kuuluu? Kaikki hyvin? Onko Sinua ällyytetty tänään?! :)

Treenin ja ruoan jälkeinen euforia valtasi meikäläisen ja pikkutyyppi tuossa vieressäni haluaa keskittyä (edelleen) legoihinsa, joten päätinpä vähän kirjoittaa.

Viime viikonloppuna siis läksin Posion rajojen ulkopuolelle Rovaniemelle, koska minulla oli sovittuna aika fysioterapeutti Liisa Kinnuselle. Liisa on erikoistunut mm. raskauden jälkeiseen kuntoutukseen. Liisaan voi käydä tutustumassa lisää osoitteessa http://mutsfit.fi/. Syy, miksi varasin ajan Liisalle, oli että PT-koulutuksessa kouluttajamme teki nopean arvion siitä, että myös minulla on vatsalihasten erkauma. Jotenkin siinä palaset loksahtivat kohdalleen, kun olen monesti aiemmin miettinyt, että miksei tuolla vatsan alueella tapahdu muutosta, vaikka treeni näkyy muualla kropassa. Olin jo tyytynyt kohtalooni ja kuvitellut, että minulla nyt vain on sellaiset geenit, että vatsa pömpöttää ja turpoilee.

Liisan tutkimuksessa löytyi neljän sentin rako koko matkalta, joten motivaatio vatsan kuntouttamiseen on kova! Erkauma on siis monesti synnyttäneiden ongelma, mutta se voi olla myös ylipainoisilla tai urheilijoilla. Minun viimeisestä raskaudestani on aikaa jo reilusti yli kolme vuotta, mutta onneksi kuntouttaminen ei olekaan liian myöhäistä! Liisa näytti minulle hyviä liikkeitä, jotka sopivat erkauman kuntouttamiseen, ja seuraavana päivänä ryhdyin hommiin!



Liisan luota lähdin pikkuisen kiertelemään Rovaniemen kauppoja ja yöksi menin SantaSportiin. Reissussa väsyttää mutta raahauduin kuitenkin salille vähän harjoittelemaan Liisan ohjeilla. Kuten kuvasta yllä näkyy, ennen ja jälkeen salin- fiilis oli hieman erinäköinen. Ilta kuluikin sitten vielä leffan merkeissä ja uni tuli helposti. Seuraavana päivänä kotiin oli taas ihana palata! :) Mun jätkien kanssa ehdittiin vielä ulkoillakin aurinkoisessa sunnuntaisäässä, ennen lumimyrskyä.

Kuntouttaminen rajoittaa osaltaan myös muuta treenaamista. Mitäs nyt?! Äkkiä viestiä Jatalle! Samalla sovittiin Jatan kanssa, että hän vastaa jatkossa minun treenien suunnitelusta, ja seuraa kehitystä. On mukava päästä taas Jatan valmennukseen. Tiedä mitä mullistavia ideioita taas saan! ...Ou nou...

Kun on monta liikkuvaa osaa arjessa hoidettavana, omien treenien ja ruokien suunnittelu, oli todella mukava ja helpottavaa siirtää pois omista käsistä. Tänäkin aamuna, kun olin juonut tarpeeksi kahvia ja nähnyt ekat somen aprillipilat, oli helppo alkaa vaan tekemään. Tunnin toiminnallinen treeni tehtynä ja siihen vielä Liisan antamat liikkeet päälle. Aktiivisuusmittari oli tapissa, Milla tyytyväinen ja lauantaifiilis taattu. Aa-että!



Nyt sohvalle juomaan iltapäiväkahvit ja "mitälaittaispäälle"-ajatuksille tilaa. Pikkusisko esiintyy tänään eka kertaa teatterilavalla, ja mä meinaan täällä halkeilla ylpeydestä jo nyt <3 Illan ohjelmassa on siis Pomppa-Teatteri ja Viidenkympin Villitys!

Hauskaa loppuviikkoa!

-Milla

Kommentit